KNHB

/6

Jongste Jeugd Campagne voor De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) | Projectmanagement, audioproductie, content creatie en data-driven marketing campagnes.

De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) zette een ambitieuze visie neer: niet alleen de jongste generatie enthousiasmeren voor hockey, maar ook de heersende percepties over de sport transformeren. In een naadloze samenwerking heeft Exito Agency niet alleen het projectmanagement en de creatieve uitvoering op zich genomen maar ook gezorgd voor de digitale aanwezigheid en meetbaarheid van de gehele campagne.

Doel en uitdaging
De campagne had een dubbel doel - de jeugd aanmoedigen om hockey te omarmen en vooroordelen omtrent de sport tegengaan. Exito Agency ging deze uitdaging aan met vastberadenheid en nam niet alleen de creatieve en strategische aspecten maar ook het algehele projectmanagement in handen.

Strategische benadering
Exito Agency's strategische benadering reikte verder dan de creatie van content alleen. Het omvatte ook de bouw van de campagnewebsite, de inrichting van alle uitingen en digitale touchpoints om volledig meetbaar te zijn. Deze holistische aanpak stelt ons in staat om de campagne te optimaliseren op basis van de KPI's van de KNHB.

Creatieve uitvoering en in-house expertise
In de reis van pre-productie tot lancering en daarbuiten, heeft Exito Agency het creatieve proces aangestuurd en uitgevoerd. Met trots hebben we ons volledige in-house team ingezet om de campagnevideo en pre-productie te leiden. Daarbij hebben we niet alleen de fotografie verzorgd en de volledige contentverwerking op ons genomen maar hebben we tevens de campagne soundtrack in-house gecreëerd. Deze allesomvattende aanpak heeft ons in staat gesteld om de essentie van de campagne op een impactvolle  manier vast te leggen en te communiceren.

Data-driven optimalisatie
‍Een essentieel kenmerk van deze samenwerking was de nadruk op meetbaarheid en gegevensgestuurde optimalisatie. Dankzij de strategische inrichting van alle digitale touchpoints en uitingen, kunnen we voortdurend bijsturen en de campagne afstemmen op de KPI's van de KNHB.

Landelijke zichtbaarheid zowel online als offline
Naast online ondersteuning via betaalde advertenties, wordt de campagne versterkt door een indrukwekkende Out-of-Home (OOH) campagne op NS-stations en op talloze andere locaties in Nederland.

Toekomstige samenwerking
De campagne loopt door tot medio oktober 2024 en zal zonder twijfel een blijvende indruk achterlaten. Het succes van dit project benadrukt de kracht van samenwerking, creativiteit en datagedreven mindset.

Met het partnerschap nog in volle gang, kunnen we met zekerheid zeggen dat deze fase van de campagne slechts het begin is van een fantastische samenwerking.

Want to start a project?

Impact maken?